Logo
Menu 

Αθλητισμός … Απαραίτητος για τα Παιδιά !

 Ο αθλητισμός, τα σπορ και το παιχνίδι είναι για τα παιδιά ένας τρόπος όχι μόνο για να εξασκηθούν και να αναπτύξουν νέες σωματικές ικανότητες αλλά και για να κάνουν νέους φίλους, να μάθουν να είναι μέλη μιας ομάδας, να ψυχαγωγούνται και να βελτιώσουν το αίσθημα αυτοπεποίθησής τους. Οι συνήθειες που θα αποκτήσουν τα παιδιά δια μέσου μιας υγιούς απασχόλησης σε ένα άθλημα ή σε ένα σπορ, θα τα συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

Ο Στίβος, και η κολύμβηση είναι αθλήματα ιδανικά για παιδιά από 2 ετών 

Αθλητισμός ... απαραίτητος για τα παιδιά !

Ο αθλητισμός, τα σπορ και το παιχνίδι είναι για τα παιδιά ένας τρόπος όχι μόνο για να εξασκηθούν και να αναπτύξουν νέες σωματικές ικανότητες αλλά και για να κάνουν νέους φίλους, να μάθουν να είναι μέλη μιας ομάδας, να ψυχαγωγούνται και να βελτιώσουν το αίσθημα αυτοπεποίθησής τους. Οι συνήθειες που θα αποκτήσουν τα παιδιά δια μέσου μιας υγιούς απασχόλησης σε ένα άθλημα ή σε ένα σπορ, θα τα συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

Γεύση από παιχνίδι

Στις μικρές ηλικίες, ο αθλητισμός έχει κυρίως τα χαρακτηριστικό του παιχνιδιού. Δεν υπάρχει ουσιαστικός ανταγωνισμός και αυστηροί κανόνες. Εδώ όμως μπορούμε να εντοπίσουμε παιδικές δεξιότητες για το μέλλον.Μετά την ηλικία των 6, τα παιδιά δείχνουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό και θέληση για να ασχοληθούν με κάποιο συγκεκριμένο σπορ. Σημαντικότερο όλων είναι το παιδί να περνάει καλά, να αναπτύσσεται σωστά και να μαθαίνει. Η Διατροφική Πυραμίδα είναι ένας πρακτικός οδηγός διατροφής, που περιλαμβάνει τις κυριότερες ομάδες ροφών. Είναι ευέλικτη και κατάλληλη για μικρούς και μεγάλους.Τα περισσότερα παιδιά χρειάζονται τον ελάχιστο αριθμό μερίδων που αναφέρονται στη Διατροφική Πυραμίδα από κάθε ομάδα τροφών.

Ποιο σπορ του ταιριάζει;

Ας αφήσουμε το ίδιο το παιδί να διαλέξει. Η άθληση δεν πρέπει να εκληφθεί ως μια τιμωρία για τα περιττά κιλά του, ούτε ως ένα υποχρεωτικό φάρμακο για μια του πάθηση. Επίσης, η άθληση δεν θα πρέπει να καταντήσει κάτι το καταναγκαστικό στο ήδη φορτωμένο πρόγραμμα του παιδιού, ούτε βέβαια να καλύπτει ανεκπλήρωτες επιθυμίες γονέων. Η άθληση θα πρέπει να είναι πηγή χαράς, ευεξίας και δύναμης για το ίδιο το παιδί. Τις περισσότερες φορές τα παιδιά διαλέγουν:

Διάφορα Αθλήματα

  • Μπάσκετ: Αν του αρέσει η ομαδικότητα και το γρήγορο παιχνίδι
  • Ποδόσφαιρο: Αν είναι γρήγορο, έχει  δύναμη στα πόδια και είναι συνεργάσιμο
  • Βόλεϊ: Αν αγαπά να χειρίζεται την μπάλα και έχει καλές αντοχές
  • Πολεμικές Τέχνες: Αν η αυτοπειθαρχία είναι τα χαρακτηριστικό του
  • Σκι: Αν έχει συντονισμό κινήσεων και καλή ισορροπία
  • Κολύμβηση: Αν αγαπάει το νερό
  • Χορός: Αν η κίνηση και η μουσική το ενθουσιάζουν

Στίβος

  • Ακοντισμός: Αν αισθάνεται δυνατά τα χέρια του και του αρέσουν τα ατομικά σπορ
  • Δισκοβολία: Αν έχει δυνατή πλάτη και γερά χέρια
  • Άλμα επί κοντώ: Αν ο κλασικός αθλητισμός είναι η αγάπη του και το ύψος του περιορισμένο
  • Άλμα εις ύψος:  Αν έχει ψηλά και αδύνατα  πόδια καθώς και ιδανικό ύψος
  • Άλμα εις μήκος: Αν έχει γυμνασμένα και δυνατά πόδια
  • Δρόμοι ταχύτητας: Αν αγαπάει το τρέξιμο και η σωματική κατανομή είναι ιδανική
  • Σφαιροβολία: Αν έχει γυμνασμένη πλάτη
  • Σκυταλοδρομία:Αν πιστεύει πως το τρέξιμο είναι και ομαδικό σπορ και συγκινείται από την ταχύτητα
  • Μαραθώνιος: Αν έχει αντοχές και νιώθει πολύ δυνατό
  • Βάδην: Αν προτιμά το περπάτημα από το τρέξιμο
  • Δρόμος μετ΄εμποδίων: Αν του αρέσει το σπριντ που έχει όμως και συσκολίες

Έχει πολλά οφέλη

Ο αθλητισμός για παιδιά είναι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση. Τα παιδιά μαθαίνουν να υπακούν στους κανόνες για το καλό της ομάδας, μαθαίνουν να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων. Μαθαίνουν επίσης να ανταγωνίζονται σε συνθήκες, όπου η ήττα είναι κάτι το αμελητέο. Επιπλέον αποκτούν καλή φυσική κατάσταση, όμορφο σώμα και δεξιότητες.

Τι να προσέξουμε;

Όταν το παιδί ξεκινήσει την ενασχόλήση του με κάποιο άθλημα, δεν χρειάζεται καμία πίεση. Θα πρέπει να επιβραβεύουμε τις προσπάθειες του, να μην επεμβαίνουμε στη  δουλειά του προπονητή, να μην κατακρίνουμε τις πιθανές χαμηλές του επιδόσεις και να είμαστε πάντα παρόντες σε επιδείξεις, αγώνες κτλ.

Προσοχή και στη διατροφή

Η σωματική δραστηριότητα που απαιτούν τα διάφορα αθλήματα δημιουργούν επιπλέον ενεργειακές ανάγκες και αν σε αυτό συμπεριλάβουμε και τον καθημερινό φορτωμένο πρόγραμμα των παιδιών με τις σχολικές δραστηριότητες, τότε επιβάλλεται, στο καθημερινό διαιτολόγιο τους να υπάρχει ποιοτική και ποσοτική αναλογία και συνδυασμός τροφών που τους παρέχει την απαραίτητη πρόσληψη υδατανθρακών, πρωτεϊνών, βιταμινών, και ιχνοστοιχείων.

Γιαούρτι το σνακ του αθλητή

Το γιαούρτι είναι πολύ θρεπτικό και αποτελεί μια από τις αγαπημένες τροφές των παιδιών τα οποία μάλιστα αθλούνται. Τους δίνει ενέργεια, παράλληλα τα δροσίζει ενώ συγχρόνως είναι και θρεπτικό. Οι πρωτεΐνες του γιαουρτιού είναι ανώτερες του γάλακτος, το ασβέστιο  είναι περισσότερο διότι τα συστατικά περιέχονται σε συμπυκνωμένη μορφή, ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β αυξάνονται με την επίδραση των βακτηριδίων και έτσι, σε σχέση με το γάλα διευκολύνεται η εντερική απορρόφηση του ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly