Logo
Menu 

Μήπως το Παιδί σας έχει Στρες;

Μήπως το Παιδί σας Έχει Στρες;Το στρες είναι ένα από τα καθημερινά συμπτώματα των δραστηριοτήτων που όλοι έχουμε. Και όσο και αν φαίνεται σε κάποιους παράξενο και τα παιδιά έχουν άγχος και χρειάζονται την συμπαράσταση των Μαμάδων για να το ξεπερνάνε.

Σε πολλές έρευνες, παιδιά από τις τάξεις του δημοτικού ήδη αναφέρουν ότι έχουν άγχος, κυρίως από τις απαιτήσεις του σχολείου, το φόρτο εργασίας, τα εξωσχολικά μαθήματα, τα διαγωνίσματα, τις εξετάσεις. H πίεση μπορεί να βιώνεται πιο έντονα, επειδή τα παιδιά έτσι κι αλλιώς περνούν μια δύσκολη περίοδο ανάπτυξης
Όπως ένας μεγάλος μπορεί να αγχώνεται επειδή πρέπει να είναι καλός εργαζόμενος, γονιός, σύζυγος και φίλος, έτσι και ένα παιδί μπορεί να νιώθει άγχος. Ο κάθε άνθρωπος βιώνει το άγχος διαφορετικά, άλλοι δείχνοντας περισσότερες ή λιγότερες αντοχές.
Το στρες στα παιδιά
Το στρες εμφανίζεται στην παιδική ηλικία, αν και θεωρείται ανέμελη, ευτυχισμένη και χαλαρή, είναι από τις πιο δύσκολές περιόδους στη ζωή ενός ανθρώπου και αυτό γιατί, οι λειτουργίες -οργανικές, νοητικές και συναισθηματικές- δεν έχουν αναπτυχθεί επαρκώς ενώ οι περισσότερες δεξιότητες δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμα. Επίσης τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους υπάρχει η ανάλογη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους, οπότε, περνάνε μια περίοδο προσαρμογής όπου ακόμα μαθαίνουν τον εαυτό τους. Στην ηλικία των 5 έως 7 ετών αναπτύσσεται η ικανότητα τους να επικοινωνούν με άνεση και να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους συνειδητά. Επίσης αναπτύσσουν το αίσθημα του καλού και του κακού και διαμορφώνουν τις αξίες που θα τους ακολουθούν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Στην ηλικία των 7 έως 12 ετών μαθαίνουν την αξία της συνεργασίας και τα φιλίας. Δημιουργούν το κοινωνικό τους περιβάλλον και οι δεξιότητες τους αναπτύσσονται και μπορούν να εκφράζουν με σαφήνεια τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους. Μέσα στη ζωή όμως παράλληλα με αυτές τις μεγάλες αλλαγές που βιώνουν συμβαίνουν κάποια γεγονότα τα οποία, είναι υπεύθυνα για την εμφάνιση άγχος στα παιδιά. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν είναι ακόμα ικανά να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους με λογική. Τέτοια γεγονότα μπορεί να είναι : χωρισμός των γονιών, θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου, αλλαγή σχολείου κ.α. Επίσης, οι καθημερινές υποχρεώσεις ανάμεσα στο σπίτι, στο σχολείο και στις εξωσχολικές δραστηριότητες ευνοεί τη δημιουργία άγχους ,καθώς, πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με ισορροπία και αρμονία. Αυτό που χρειάζονται τα παιδιά είναι να μην χάσουν τη παιδικότητα τους μέσα στις καθημερινές δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Να βρίσκουν χρόνο για τον εαυτό τους και φυσικά να υπάρχει η απαραίτητη υποστήριξη από τους γονείς.
ΚατανόησηΜήπως το Παιδί σας Έχει Στρες;
Η κατανόηση που θα δείξετε στο πρόβλημα του παιδιού σας, χωρίς να το αμφισβητήσετε θα το κάνει να νιώσει οτί το καταλαβαίνετε και θα ανακουφιστεί. Μπορεί τα παιδιά να μην έχουν το άγχος των μεγάλων , ωστόσο κάθε ηλικία ανάλογα με τις υποχρεώσεις της έχει και το ανάλογο άγχος που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ψυχοσωματικές επιπτώσεις.
Το Οικογενειακό Περιβάλλον
Η οικογενειακή ατμόσφαιρα που επικρατεί στο σπίτι είναι η αρχή για την σωστή και ισορροπημένη ανάπτυξη κάθε παιδιού τόσο πνευματικά και ψυχικά όσο και σωματικά. Για αυτό λοιπόν, ως γονείς είναι απαραίτητο να ασχοληθούμε σοβαρά και διεξοδικά με τους προβληματισμούς των παιδιών μας και να αναζητήσουμε την πηγή του άγχους, ώστε να μπορέσουμε να το καταπολεμήσουμε.
1. Βεβαιωθείτε ότι στο σχολείο όλα κυλούν ομαλά, δηλαδή, δεν υπάρχουν προβλήματα στη σχέση του με τη δασκάλα ή τους συμμαθητές του.
2. Μη διαφωνείτε μπροστά του. Αν ένα παιδί είναι ενοχικό θα νιώσει ότι εκείνο φταίει που οι γονείς του τσακώνονται. Μην το συγκρίνεται με άλλα παιδιά που τα καταφέρνουν καλύτερα. Θα νιώσει μειονεκτικά και αυτό θα του δημιουργήσει επιπλέον άγχος.
3. Βοηθήστε το να προσαρμοστεί σε κάθε αλλαγή που συντελείται στη ζωή του. Συζητήστε μαζί του δώστε του να καταλάβει γιατί συμβαίνει αυτό.
4. Μάθετε το να είναι αισιόδοξο και να έχει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του και να μην τα παρατάει με την πρώτη δυσκολία.
5. Πείτε του μπράβο σε κάθε προσπάθεια που κάνει για να νιώσει υπερήφανο για τον εαυτό του.
6. Προσέξτε οι προσδοκίες και απαιτήσεις που έχετε για το παιδί σας να είναι φυσιολογικές και να συμβαδίζουν με τις ικανότητες τους.
7. Ενθαρρύνετε το να ασχοληθεί με δραστηριότητες που θα εκτονώνει την ένταση του, όπως ο αθλητισμός κ.α. Η ενασχόληση επίσης με κάποιο μουσικό όργανο θα ήταν μια καλή ιδέα.

Συμπτώματα:

Πονοκέφαλοι, πόνοι στην κοιλιά και το στομάχι, αϋπνία, ανήσυχος ύπνος, κούραση.  Δυσκολία στη συγκέντρωση, έλλειψη διάθεσης, εμφάνιση φόβων, δεν τρώει πολύ .


Μήπως το Παιδί σας Έχει Στρες;

Πως το αντιλαμβανόμαστε;
Στην καθημερινότητα του κάθε παιδιού υπάρχουν πολλές φορές ενδείξεις ότι κάτι συμβαίνει και είναι υπερβολικά φορτισμένο, για αυτό ας προσέχουμε την συμπεριφορά του για να είμαστε έτοιμες να επέμβουμε. Οι πιο κάτω είναι κάποιες από τις πιθανές ενδείξεις άγχους:
• Το παιδί έχει ανήσυχο ύπνο, συχνούς νυχτερινούς εφιάλτες ή ακόμα και εκδηλώσεις νυχτερινού τρόμου
• Παρουσιάζει ανεξήγητες κεφαλαλγίες ή κοιλόπονους, ενώ αντιδρά στην πίεση με κλάματα, εμετούς, ζαλάδες ή και τραυλισμό
• Ανησυχεί υπερβολικά για το σχολείο, τις φιλικές σχέσεις, τον αθλητισμό.
• Παραπονιέται για όλους και για όλα, απομονώνεται ή ξεσπά επιθετικά όταν νιώθει πως πιέζεται.
• Υποτιμά τον εαυτό του.


 

 

Print Friendly