Logo
Menu 

Δόντια & Διατροφή των Παιδιών

Η υγεία των δοντιών μας , εξαρτάται πολύ από την καθημερινή μας διατροφή. Όσο προσέχουμε τι τρώμε τα δόντια μας δεν κινδυνεύουν . Μόλις αρχίσουμε τις απροσεξίες η ουλίτιδα και η τερηδόνα παραμονεύουν.

Δόντια & Διατροφή των Παιδιών

Οι Καλύτερες Επιλογές Τροφών

Υπάρχουν τροφές που βοηθούν τα δόντια μας να παραμείνουν υγιή και λαμπερά:

Τσίχλα: Το μάσημα της τσίχλας χωρίς ζάχαρη βοηθάει στο να αποσπαστούν τα τρόφιμα που είναι κολλημένα στα δόντια.

Γαλακτοκομικά: Το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι αποτελούν τις κυριότερες πηγές ασβεστίου και φωσφόρου και είναι χρήσιμα για τα δόντια μας.

Φθοριούχες τροφές: Το φθόριο κάνει πιο ανθεκτική την αδαμαντίνη και το σμάλτο του δοντιού. και τα εμποδίζει να διαλυθούν από τα οξέα.

Πλούσιες σε βιταμίνη C: Πορτοκάλι , φράουλες μπρόκολο, επουλώνουν τις φλεγμονές και διατηρούν ακέραιους τους ιστούς του δοντιού

Το Απαραίτητο Πρωινό

Και όμως το πρωινό προστατεύει τα δόντια μας. Ακούγεται σαν ψέμα , όμως η λήψη ενός πλούσιου πρωινού γεύματος , σίγουρα δεν θα μας οδηγήσει σε κάποιο ζαχαρούχο σνακ στη διάρκεια της ημέρας ή σε ένα λαίμαργο μεσημεριανό, τα οποία θα βλάψουν τα δόντια μας. Συνεπώς κάθε πρωί , πρέπει να τρώμε ένα πλούσιο πρωινό, που εκτός των άλλων , θα προστατεύει και τα δόντια μας.

Τροφές χωρίς Ζάχαρη

 Η ζάχαρη παίζει έναν πολύ επιβλαβή ρόλο στην εμφάνιση της τερηδόνας. Τα μικρόβια που σχηματίζουν την οδοντική πλάκα χρησιμοποιούν τη ζάχαρη ως πηγή ενέργειας με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται γρήγορα και να αυξάνουν το μέγεθός και την πυκνότητα της πλάκας.

Δεν είναι σκόπιμο να βγάλουμε από τη διατροφή μας τα γλυκά. Μπορούμε όμως να τα περιορίσουμε ή ορισμένες φορές να τα αντικαταστήσουμε . Για παράδειγμα αντί για ένα σοκολατάκι μπορούμε να προτιμήσουμε μερικές σταφίδες και τα δόντια μας δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα. 

Χρήσιμες Συμβουλές:

1. Αποφεύγουμε τα τρόφιμα με υψηλές συγκεντρώσεις ζάχαρης όπως τις τούρτες , το παγωτό και το μέλι.

2. Το φθορίδιο μπορεί να προστατεύσει τα δόντια . Φροντίστε να το εξασφαλίζεται από το νερό , αλλά και απλό τη χρήση της οδοντόκρεμας που έχει αυτό το συστατικό.

3. Προσοχή στα κρυμμένα σάκχαρα που υπάρχουν σε τρόφιμα που δεν είναι απαραίτητα γλυκά.

4. Μην ξεχνάτε ότι πολλά αναψυκτικά έχουν πολλή ζάχαρη . Ακόμη και τα light αναψυκτικά μπορεί να μην περιέχουν ζάχαρη, ωστόσο οξέα που μπορεί να προκαλέσουν βλάβες στο οδοντικό σμάλτο.

5.  Προτιμήστε τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό , όπως τα αχλάδια , τα πεπόνια, το σέλερι και το αγγούρι.

6. Είναι καλύτερο να τελειώνουμε το γεύμα μας με κίτρινο τυρί που βοηθάει στην εξουδετέρωση των οξέων που δημιουργούνται στην στοματική κοιλότητα  μετά την κατανάλωση τροφίμων.

Print Friendly