Logo
Menu 

Η Βιταμίνη D είναι Απαραίτητη για τα Παιδιά!

Βιταμίνη D… Απαραίτητη για τα Παιδιά!

Η Βιταμίνη D είναι Απαραίτητη για τα Παιδιά!

Οι βάσεις για τη σωστή διατροφή ξεκινούν από μικρή ηλικία και αυτό γιατί βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη του παιδιού, τόσο σωματικά όσο και διανοητικά. Ο οργανισμός μας πολλές φορές αδυνατεί να παράγει κάποια στοιχεία που βοηθούν στην ανάπτυξη και ο μονός τρόπος να τα λάβουμε είναι μέσω της σωστής διατροφής. Τα στοιχεία αυτά, όπως οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία είναι μια ομάδα διαφορετικών χημικών συστατικών τα οποία το σώμα μας τα χρειάζεται για να αναπτυχθεί σωστά αλλά και για να λειτουργεί σωστά το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Λίγα λόγια για τις βιταμίνες

Οι βιταμίνες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τους Υδατοδιαλυτές και τους Λιποδιαλυτές. Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη και διατήρηση ενός ζωντανού οργανισμού, ο οποίος δεν είναι σε θέση να τις συνθέσει. Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες, αποθηκεύονται στον οργανισμό μας και όταν τις «χρειαστούμε¨ μεταφέρονται εκεί οπού είναι απαραίτητες. Σημαντικές λιποδιαλυτικες βιταμίνες είναι η βιταμίνη Α, η βιταμίνη D, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και η βιταμίνη Κ. Οι υδατοδιαλυτές, είναι οι βιταμίνες οι οποίες διαλύονται στο νερό. Οι βιταμίνες αυτές μεταφέρονται μέσω του αίματος σε όλα τα μέρη του οργανισμού. Εκείνες που οργανισμός δεν χρειάζεται αποβάλλονται από αυτόν. Αυτές οι βιταμίνες είναι , Β (Β1, Β2, Β6, Β12, βολικό οξύ και άλλες) και η βιταμίνη C.

 

 Γιατί τα παιδιά χρειάζονται βιταμίνη D

Η Βιταμίνη D είναι αναγκαία στον παιδικό οργανισμό διότι:

α) Είναι απαραίτητη για την σωστή ανάπτυξη και διατήρηση της καλής υγείας των οστών και των δοντιών,
β) βοηθάει στη καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό, βοηθάει το νευρικό σύστημα αλλά και τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας,
γ) είναι ανασταλτικός και προληπτικός παράγοντας διαφόρων μορφών καρκίνου( καρκίνος του παχέως εντέρου, του προστάτη, και του μαστού) και
δ) βοηθάει στη καλή λειτουργία των αγγείων της καρδιάς.

 

Ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης D

Ηλικία Συνιστάμενη Ημερήσια Πρόσληψη ανά ημέραΒιταμίνη D… Απαραίτητη για τα Παιδιά!

Βρέφη

0-6 μηνών 400 IU (10 mcg)

Βρέφη

7-12 μηνών 400 IU (10 mcg)

Παιδιά

1-3 ετών 600 IU (15 mcg)

Παιδιά

4-8 ετών 600 IU (15 mcg)

Παιδιά και Ενήλικες

9-70 χρόνων 600 IU (15 mcg)

 

 

 

 

 

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνης D

Τη βιταμίνη D τη βρίσκουμε στα λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγκα η σαρδέλα και ο τόνος. Επίσης αρκετή ποσότητα βιταμίνης D βρίσκουμε στις γαρίδες, στα στρείδια και στο μπακαλιάρο. Ακόμα υπάρχει στο συκώτι, στα αυγά αλλά και στα μανιτάρια.

Ήλιος και βιταμίνη D

Ο ήλιος είναι η καλύτερη πηγή για την αύξηση της βιταμίνης D στον οργανισμό μας. Αρκούν μόνο δέκα με είκοσι λεπτά έκθεσης στον ήλιο, χωρίς αντηλιακό,  ώστε το σώμα μας να παράγει 10.000 με 20.000 IU. Η κατάλληλη συχνότητα για έκθεση στον ήλιο είναι 4-6 φορές την εβδομάδα. Ωστόσο θα πρέπει να προσέχουμε διότι τόσο η εποχή όσο και το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η τρύπα του όζοντος ,με παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο χωρίς αντηλιακό, είναι επικίνδυνη για το δέρμα.

Έλλειψη βιταμίνης D

Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει:

  1. • Μαλακό κρανίο
  2. • Αδυναμία στα οστά και στους μύες (ραχίτιδα)
  3. • Μυϊκούς σπασμούς (κράμπες), επιληπτικές κρίσεις και δυσκολία στην αναπνοή.
  4. • Καθυστέρηση στην ανάπτυξη των δοντιών
  5. • Μικρότερη ανάπτυξη του ύψους του παιδιού
  6. • Προβλήματα του αναπνευστικού λόγω αδυναμίας του θωρακικού μυ
  7. • Αδυναμία του καρδιακού μυός (μυοκαρδιοπάθεια).

 

Συμβουλές για επαρκές ποσότητα βιταμίνης D

Μερικά τρικ για να αυξήσουμε το ποσοστό της βιταμίνης D στον οργανισμό των παιδιών μας μέσω τις διατροφής είναι:

α) 5-6 φορές την εβδομάδα να καταναλώνουν το γάλα τους με εμπλουτισμένα δημητριακά.

β) Τα διλαφορα σνακ να αντικατασταθούν από φρούτα και λαχανικά.

γ) Τα επιδόρπια που φτιάχνετε να περιέχουν γάλα με βιταμίνη D.

δ)  Αντί για σάντουιτς με γαλοπούλα προτιμήστε να βάλετε φιλέτο σολομού.

ε)  Προσθέστε στις σαλάτες λίγο τυρί ή αυγό.

 

Μήπως χρειάζεται το παιδί μου συμπλήρωμα διατροφής?

Να μην ξεχνάτε ότι παν μέτρον άριστον! Η υπερβολική δόση σε βιταμίνες κρύβουν το κίνδυνο δηλητηρίασης του οργανισμού, με αποτέλεσμα τα συμπληρώματα διατροφής της βιταμίνης D να είναι απαραίτητα μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες παιδιών.

Παιδιά αθλητές: όταν το παιδί μας καταναλώνει πολύτιμη ενέργεια στον αθλητισμό και η διατροφή του δεν είναι ολοκληρωμένη ένα συμπλήρωμα βιταμινών είναι απαραίτητο για τη σωστή του ανάπτυξη.

Παιδιά με λανθασμένη διατροφή: Η παιδική ηλικία έχει τις ιδιαιτερότητες της. Κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και τις δικές του προτιμήσεις. Πολλά παιδιά λοιπόν, φοβούνται να δοκιμάσουν νέες τροφές ή έχουν περιορισμένη όρεξη .

Παιδιά που ακολουθούν συγκεκριμένη διατροφή: Αυτά τα παιδιά αποκλείουν από το διαιτολόγιο τους μεγάλες ομάδες τροφίμων είτε λόγω επιλογής τους είτε λόγω υγειάς(αλλεργίες)

Παιδιά που υποφέρουν από νοσήματα του γαστρεντερικού σωλήνα που μειώνουν την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών από τις τροφές.

Παιδιά που λόγω της οικονομικής τους κατάστασης ή παιδιά που ανήκουν σε μειονότητες και υποσιτίζονται γιατί δεν έχουν τις κατάλληλες τροφές για να αναπτυχθεί σωστά ο οργανισμός τους.

 

Σαν συμπέρασμα γίνεται αντιληπτό ότι η σωστή ανάπτυξη των παιδιών μας εξαρτάται από τη σωστή διατροφή τους. Η σωστή διατροφή πετυχαίνει αυτό το στόχο και δεν χρειάζεται το παιδί να μπαίνει στη διαδικασία να λάβει συμπληρώματα διατροφής.

 

 

Print Friendly