Logo
Menu 

Οικονομική Κρίση και Προβλήματα στην Εργασία

Η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Καθώς το κοινωνικό και οικονομικό τοπίο αλλάζει, μαζί τους, αλλάζουν και οι συνθήκες εργασίας. Οι μισθοί είναι μικροί αλλά οι απαιτήσεις πολλές. Οι άνθρωποι περνάνε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στη δουλειά τους. Ο φόβος , το άγχος για την αντιμετώπισης μια οικονομικής εξαθλίωσης επιβαρύνει την ήδη φορτωμένη ψυχολογία μας. Για αυτό λοιπόν, πρέπει να κάνουμε κάτι. Αφού ο χώρος εργασίας είναι ο χώρος που περνάμε την περισσότερη ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας, πρέπει να αφήσουμε τα προβλήματα και τη διχόνοια κατά μέρος και προσπαθήσουμε να αλλάξουμε το κλίμα για να μπορούμε να περνάμε όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα με τους συναδέλφους μας.
Κρίση Είναι θα Περάσει…και στην Εργασία
Μπορεί να γίνει κάτι;

Ο μόνος άνθρωπος που δεν μπορεί να καταφέρει κάτι είναι αυτός που δεν προσπαθεί για τίποτα. Αλλάξτε τη ψυχολογία σας για να αλλάξει και η διάθεση σας. Κάντε εσείς τη διαφορά και πηγαίνετε με περισσότερο κέφι και ανάγκη για δημιουργία στη δουλειά σας.

Φτιάξτε ατμόσφαιρα

Ο χώρος που δουλεύουμε είναι πολύ σημαντικός για την διάθεση μας. Είναι απαραίτητο να μας εμπνέει και να μας βγάζει ζεστασιά και ζωντάνια. Η διαμόρφωσή του, πρέπει να είναι τέτοια, που να είναι λειτουργικός για μας και να μην μας δυσκολεύει να φέρουμε εις πέρας τις υποχρεώσεις μας. Αναπτύξτε φιλικές σχέσεις με τους συναδέλφους σας. Το ευχάριστο και φιλικό κλίμα είναι σημαντικό για να νιώθετε άνετα στο εργασιακό σας περιβάλλον.

Μάθετε να ακούτε

Το μεγαλύτερο προτέρημα ενός ατόμου είναι να ξέρει να ακούει και να σέβεται τη διαφορετική γνώμη του άλλου. Ειδικά στο χώρο εργασίας είναι πολύ σημαντικό για το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. Μάθετε να ακούτε τον άλλον, μην τον διακόπτετε και μην το διορθώνετε. Ακούστε με προσοχή την άποψη του και δείξτε τον ανάλογο σεβασμό, που θα θέλατε και σεις αν ήσασταν στη θέση του. Αντιμετωπίστε τον ως ίσο και προσπαθήστε να βρείτε λύση στο πρόβλημα που έχετε να αντιμετωπίσετε

Αναγνωρίστε τις ανησυχίες και φόβους του άλλου

Μην αγνοείται τις σκέψεις και τα συναισθήματα του άλλου. Δείξτε κατανόηση και προσπαθήστε να τον καταλάβετε χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να συμφωνήσετε μαζί του. Όταν δείχνετε θέληση να καταλάβετε και να ακούσετε τον άλλον σχετικά με το πρόβλημα του, ενισχύει το αίσθημα της εμπιστοσύνης και σιγουριάς μέσα στον εργασιακό χώρο. Η καθαρή σκέψη φέρνει και πιο ξεκάθαρες λύσεις.

Δεχτείτε την κριτική

Σε κανέναν δεν αρέσει ο έλεγχος και η κριτική. Σωστό είναι να αντιμετωπίσουμε την κριτική με την ωριμότητα και τη σοβαρότητα που χαρακτηρίζει τον καθένα από μας. Σκεφτείτε ότι η κριτική είναι το μέσο για να γινόμαστε καλύτεροι. Ανοίξτε το μυαλό σας και δείτε το από τη σκοπιά που το βλέπει ο άλλος και χρησιμοποιήστε την εποικοδομητικά. Ακούστε αυτά που έχουν να σας πουν και αν θεωρήσετε ότι κάπου αδικήστε μπορείτε να εκφράσετε τη διαφωνία σας αφού πρώτα περιμένετε να τελειώσει ο συνάδελφος σας.

Ζητείστε αυτό που θέλετε

Να είστε ξεκάθαροι και να μη φοβηθείτε να διεκδικήσετε αυτά που θέλετε σε θέματα που αφορούν τη δουλειά. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι άνθρωποι δεν παίρνουν αυτά που τους αξίζουν αλλά αυτά που διεκδικούν. Έτσι, αν εσείς είστε σίγουροι για τις επιθυμίες και τα αιτήματα σας , και δεν είναι παράλογα, επιμείνετε για να τα καταφέρετε.

Να είστε πρόθυμοι για συνεργασία

Η συνεργασία είναι το παν στον εργασιακό χώρο. Αν δεν μπορείτε να είστε συνεργάσιμοι τότε δεν θα μπορέσετε πότε να εξελιχθείτε, τόσο ως άνθρωποι όσο και ως εργαζόμενοι. Μάθετε λοιπόν, να συνεργάζεστε για να βρίσκετε νέες ιδέες και λύσεις σε διάφορα προβλήματα.

Δηλώστε τα αισθήματα σας

Πάντα στο χώρο εργασίας μας λειτουργούμε με ειλικρίνεια , αμοιβαίο σεβασμό, και φυσικά δεν κατηγορούμε ο ένας τον άλλον ούτε επιρρίπτουμε ευθύνες. Πάντα να στηρίζετε την επιχειρηματολογίας σε πραγματικά γεγονότα. Κερδίστε τον άλλον με αυτό που είστε πραγματικά. Δεν χρειάζονται ψέματα και υπερβολές.

Μην παίρνετε τα πράγματα προσωπικά

Μην λειτουργείτε ποτέ εκδικητικά και να μην αφήνετε το θυμό σας να σας παρασύρει. Μπορείτε, όταν ηρεμήσετε και η σκέψη σας να είναι καθαρή, να υπερασπιστείτε τη θέση σας χωρίς να χρειαστεί να δημιουργηθεί εχθρικό κλίμα ανάμεσα σε σας και κάποιον συνάδελφο σας.

Μάθετε να παραδέχεστε ότι κάνατε λάθοςΚρίση Είναι θα Περάσει…και στην Εργασία

Αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Η παραδοχή του λάθους όμως δείχνει μετάνοια και ότι την επόμενη φορά θα προσπαθήσετε περισσότερο. Επίσης δείχνει ότι είστε ικανός να αναλάβετε ευθύνες και ώριμος να δεχτείτε τις συνέπειες του λάθους σας.

Η λύση των αντιπαραθέσεων είναι σταδιακή, βήμα με βήμα

Για να λυθεί μια αντιπαράθεση και να μπορέσετε να βρείτε λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί πρέπει να έχετε υπομονή γιατί αυτό δεν μπορεί να γίνει αμέσως αλλά πρέπει να γίνει σταδιακά. Αφού ακουστούν όλες οι απόψεις και συζητηθούν τα υπέρ και τα κατά χρειάζονται να γίνουν και άλλες τοποθετήσεις επί του θέματος και να εξεταστούν όλοι οι παράμετροι. Μόνο τότε μπορεί να επιτευχθεί μια λύση που θα γίνει αποδεκτή από όλους τους συναδέλφους.

Η δουλειά δεν είναι το παν

Έχουμε όλοι μας μεγαλώσει με την νοοτροπία να βρούμε μια δουλειά, η οποία θα μας εξασφαλίσει μια καλή και άνετη ζωή για μας και τα παιδιά μας. Έχουμε τη φιλοδοξία για εξέλιξη μέσα σε αυτή αλλά και να βγάλουμε χρήματα. Έτσι θα αναδειχτεί η αξία μας. Αυτές είναι οι προσδοκίες που έχουν οι άλλοι για μας αλλά και οι προσδοκίες που έχουμε εμείς από τον ίδιο μας τον εαυτό. Υπάρχουν όμως κάποια άλλα πράγματα στα οποία πρέπει να δώσουμε σημασία και να μην περιμένουμε να ευτυχήσουμε μόνο μέσα από τη δουλειά. Η δουλειά είναι μονό μια πτυχή. Η οικογένειας μας και οι φίλοι μας μπορούν να μας κάνουν να νιώσουμε πλήρεις και να μας δώσουν να καταλάβουμε ότι η δουλειά δεν είναι το παν.

 

 

Print Friendly, PDF & Email