Logo
Menu 

Μαμά Πονάνε τα Κόκαλα μου

Μαμά Πονάνε τα Κόκαλά μουΠολλά παιδιά παραπονιούνται για πόνους στα κόκαλά τους αρκετές φορές. Το φαινόμενο εμφανίζεται κυρίως στις ηλικίες 2 έως 12 ετών, με τα κορίτσια να έχουν το προβάδισμα. Πολλές φορές οι πόνοι συνοδεύονται με πυρετό, πόνους στο λαιμό ή την κοιλιακή χώρα.

Γιατί Συμβαίνει;

Σύμφωνα με τους ορθοπεδικούς, υπάρχει σαφής συσχέτιση των πόνων στα κόκαλα, με το ρυθμό ανάπτυξης σε ύψος των παιδιών. Γι’ αυτό και οι πόνοι στα κόκαλα είναι συχνότεροι μέχρι την ηλικία των 6 ετών, την ηλικία δηλαδή κατά την οποία τα παιδιά ψηλώνουν με ταχύτερο ρυθμό. Επίσης, οι πόνοι ανάπτυξης σχετίζονται με την έντονη φυσική δραστηριότητα ή την άσκηση που συνήθως έχουν τα παιδιά.

Η γνώμη του Γιατρού σας

Αν το παιδί διαμαρτύρεται συχνά για διάχυτους πόνους στα κόκαλά του, στη μέση ή στα πόδια, καλό είναι να επισκεφθείτε το γιατρό σας, ώστε να αποκλειστεί η ύπαρξη κάποιου άλλου παθολογικού αιτίου, που προκαλεί τους πόνους. Συνήθως την εξέταση αυτή την κάνει ο παιδίατρος που παρακολουθεί το παιδί, ο οποίος είναι και αυτός που θα κρίνει αν χρειάζεται εξέταση από ορθοπεδικό. Οι πόνοι της ανάπτυξης, παρότι εμφανίζονται συχνά στα παιδιά, δεν έχουν εξηγηθεί επιστημονικά γιατί παρουσιάζονται σε κάποια παιδιά, ενώ σε κάποια άλλα όχι .

Πως είναι συνήθως αυτοί οι πόνοι;

Οι πόνοι αυτοί περιγράφονται από τα παιδιά κυρίως στα πόδια, στους μηρούς, πίσω από τα γόνατα και στις κνήμες. Συχνά εκδηλώνονται αργά το απόγευμα ή νωρίς τη νύχτα και υποχωρούν μέχρι το πρωί. Μερικές φορές οι πόνοι αυτοί ξυπνούν το παιδί κατά τη διάρκεια της νύκτας. Οι έντονες αθλητικές δραστηριότητες και το παιχνίδι των παιδιών, όπως το τρέξιμο, το σκαρφάλωμα κ.ά. κατά τη διάρκεια της ημέρας, αυξάνουν τις πιθανότητες να εμφανιστούν πόνοι στα πόδια.

Παρατήρηση και εντοπισμός

Η συχνή παρατήρηση των κινήσεων του παιδιού μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε πιθανό πρόβλημα η πόνους που οφείλονται στην ανάπτυξη

  • Aν το παιδί αλλάξει συμπεριφορά. Δηλαδή , γκρινιάζει, έχει μειωθεί η όρεξή του, κοιμάται περισσότερες ή λιγότερες ώρες.
  • Aν το παιδί αλλάξει συνήθειες ως προς το παιχνίδι του, προτιμάει παιχνίδια που απαιτούν λιγότερη κίνηση ή δεν συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια, ενώ πριν το έκανε με ευχαρίστηση.
  • Aν ξαφνικά αρχίσει να κουτσαίνει.
  • Aν δεν μπορεί να πατήσει το πόδι του.
  • Aν δυσκολεύεται να καθίσει.
  • Aν εμφανίζει πρήξιμο ή κοκκινίλα κοντά στις αρθρώσεις
  • Aν το παιδί παραπονιέται συχνά για πόνους στο σκελετό, κυρίως στα πόδια ή στη μέση.

Πρακτικές Λύσεις και Ανακούφιση

Μπορείτε με απλές λύσεις να βοηθήσετε το παιδί να νοιώθει καλύτερα και να το ανακουφίζετε από τους πόνους. Ένα ελαφρύ μασάζ ή ένα ζεστό μπάνιο βοηθάει πολύ. Aν οι πόνοι επιμένουν, σε συνενόηση με το γιατρό μας, μπορούμε να δώσουμε ένα παυσίπονο. Άλλος τρόπος για να ανακουφίσετε το παιδί είναι η αναστολή ή η μείωση των αθλητικών δραστηριοτήτων. Βέβαια, αυτή είναι μια συμβουλή που δίνεται μόνον όταν είναι απαραίτητο και μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα, αφού το παιχνίδι και η φυσική δραστηριότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σωστής ψυχοσωματικής ανάπτυξης του παιδιού.

Υπάρχει πρόληψη;

Οι πόνοι της ανάπτυξης είναι ένα φυσιολογικό φαινόμενο όταν τα παιδιά ψηλώνουν απότομα σε κάποιες χρονικές περιόδους, και γι’ αυτό δεν μπορεί να υπάρξει πρόληψη. Ένα είδος όμως γενικότερης πρόληψης για την καλή υγεία και σωστή ανάπτυξη του παιδιού είναι η ενθάρρυνσή του για σωματική & αθλητική  δραστηριότητα, που  λειτουργεί και ως εκτόνωση από το καθημερινό πρόγραμμα. Επίσης η ισσοροπημένη και σωστή διατροφή βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν γερό και υγιές σώμα.

Ασβέστιο για να χτίσουμε γέρα κόκαλα

Το ασβέστιο είναι ένα μέταλλο ζωτικής σημασίας για τα παιδιά. Παίζει το σημαντικότερο ρόλο στη δημιουργία γέρων και υγιεινών οστών και γι’ αυτό είναι απολύτως απαραίτητο στον παιδικό οργανισμό που αναπτύσσεται. Η συμβολή του, όμως, στην καλή υγεία δεν περιορίζεται εκεί. Εκτελεί και άλλες σημαντικές λειτουργίες στον παιδικό οργανισμό: χαρίζει γερά δόντια, βοηθά στην πήξη του αίματος και, ακόμη, δημιουργεί ασπίδα προστασίας απέναντι στην οστεοπόρωση, μια νόσο που τα κάνει εύθραυστα και επιρρεπή στα κατάγματα. Είναι βασικό λοιπόν, από μικρό το παιδί να καταναλώνει τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, προκειμένου να εξασφαλίσει καλή υγεία και σωστή σκελετική ανάπτυξη.
Το μεγαλύτερο μέρος του ασβεστίου για την ενίσχυση των οστών το παίρνουμε μέχρι την ηλικία των 17 ετών. Όσο περισσότερο ασβέστιο υπάρχει στα οστά όταν αρχίσει η απώλεια του στην ενήλικη ηλικία, τόσο μικρότερες πιθανότητες υπάρχουν τα οστά να γίνουν εύθραυστα.
Το ασβέστιο πρέπει ωστόσο να αφομοιώνεται σωστά στον οργανισμό. Στην αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου συμβάλουν πολλοί παράγοντες, όμως τον σημαντικό ρόλο παίζουν οι βιταμίνες C και D. Γ’ αυτόν το λόγο, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα εμπλουτίζονται συνήθως, με τις βιταμίνες αυτές.

Print Friendly