Logo
Menu 

Να κάνει το Παιδί μου Ιδιαίτερα Μαθήματα;

Ιδιαίτερα Μαθήματα: Ανάγκη ή Μόδα;Πότε πρέπει το παιδί μας να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα? Πως θα διαχειριστεί το χρόνο του ανάμεσα στις εργασίες του σχολείου και στις εργασίες των φροντιστηρίων ή των ιδιαιτέρων μαθημάτων. Που σταματάνε τα «θέλω» των παιδιών μας και που ξεκινάνε τα δικά μας; Από ποιο σημείο και μετά οι δικές μας προσδοκίες αγγίζουν τη υπερβολή;

Αφορμή η ανασφάλεια ή οι επιδόσεις;

Συχνά οι γονείς έχουν απαιτήσεις από τα παιδιά τους συμφωνά με τα δικά τους ¨θέλω¨ και επιθυμίες και αυτό επειδή τους καταβάλλει μια ανεξάντλητη ανάγκη το παιδί τους να έχει τα καλύτερα εφόδια για τη ζωή του. Οι προθέσεις τους είναι καλές αλλά κάποια στιγμή πρέπει να βάλουν φρένο στις δικές τους ανάγκες και να προσπαθήσουν να στηρίξουν τα παιδιά τους στο καθημερινό, δύσκολο πρόγραμμα τους. Και καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν έτσι μεγαλώνουν και οι απαιτήσεις του σχολείου και των υποχρεώσεων. Ο στόχος βέβαια του σχολικού προγράμματος είναι όχι μόνο να εφοδιαστούν τα παιδιά όσο το δυνατόν καταλληλότερα αλλά και να είναι προετοιμασμένα για τις ανάγκες που επιβάλλει η σημερινή κοινωνία. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να κατανοήσετε ότι και αυτά έχουν μια καθημερινότητα η οποία τους αφήνει ελάχιστο ελεύθερο χρόνο και να μην τα πιέζετε.

Εύκολη λύση ή ανάγκη

Τα μαθήματα στο σχολείο αυξάνονται καθώς επίσης και η δυσκολία τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο μπαίνουν και οι επιπλέον ώρες διδασκαλίας με στόχο το παιδί να βοηθηθεί με τον όγκο των μαθημάτων του σχολείου. Για ποιο λόγο όμως οδηγούμαστε στα εξωσχολικά μαθήματα , είτε σε ένα φροντιστήριο είτε σε ιδιαίτερα μαθήματα;

Στη χώρα μας υπάρχουν ολοήμερα δημοτικά σχολεία αλλά όχι ολοήμερα γυμνάσια και είναι δύσκολο για τους γονείς να είναι αυτοί που θα βοηθήσουν τα παιδιά τους στις διάφορες ενδοσχολικές αλλά και εξωσχολικές δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει γιατί λείπουν πολλές ώρες από το σπίτι για να στηρίξουν οικονομικά την οικογένεια και όσο περισσότερο χρόνο λείπουν οι γονείς από το σπίτι τόσο γίνεται επιτακτική η ανάγκη για ιδιαίτερα μαθήματα.

Έτσι λοιπόν σχεδόν όλα τα παιδιά πηγαίνουν σε φροντιστήρια ή παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα φορτώνοντας έτσι ακόμα Ιδιαίτερα Μαθήματα: Ανάγκη ή Μόδα;περισσότερο το καθημερινό τους πρόγραμμα. Στα φροντιστήρια τις περισσότερες φορές ακολουθείται ένα πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σχεδόν σε όλα τα μαθήματα του σχολείου. Λόγω του ότι πολλά παιδιά πηγαίνουν σε φροντιστήριο, οι καθηγητές δεν έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με κάποια ιδιαίτερη δυσκολία που μπορεί να έχει κάθε μαθητής ξεχωριστά.

Από την άλλη μεριά τα ιδιαίτερα μαθήματα συνήθως διεξάγονται στο χώρο του μαθητή και είναι πρόγραμμα καθαρά εξατομικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Αυτό αναμφισβήτητα μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η δουλειά που γίνεται στα ιδιαίτερα μαθήματα είναι σημαντικά αποτελεσματική από τη στιγμή που ο καθηγητής ασχολείται αποκλειστικά με τις αδυναμίες και ανάγκες του μαθητή. Σίγουρα τα αποτελέσματα θα είναι πιο εμφανή εφόσον ο μαθητής καταβάλει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Εκτός αυτού, πολλοί επιλέγουν τα ιδιαίτερα για εξοικονόμηση χρόνου, θεωρούν πολύ πιο βολικό να κάνουν ένα μάθημα σπίτι από το να πηγαινοέρχονται αυτοί κάπου.

Βέβαια η επιλογή ανάμεσα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα έγκειται πάντα στην προσωπικότητα κάθε παιδιού. Υπάρχουν παιδιά που προτιμούν το φροντιστήριο θεωρώντας ότι μέσα σε αυτό θα μπορέσουν να λειτουργήσουν καλύτερα. Η συναναστροφή με τους συνομηλίκους και η ανταλλαγή απόψεων μπορεί να λειτουργήσει θετικά στο να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Από την άλλη πλευρά κάποιοι μαθητές λειτουργούν καλύτερα όταν είναι μόνοι τους με αποτέλεσμα να βλέπουν τα ιδιαίτερα μαθήματα την καλύτερη λύση για αυτούς. Θεωρούν ότι έτσι ασχολούνται με τις δυσκολίες τους πολύ πιο επικεντρωμένα και ότι θα μπορέσουν να τις προσπεράσουν πιο γρήγορα αλλά και πιο αποτελεσματικά.

Το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι σε ποια ηλικία και κάτω υπό ποιες προϋποθέσεις θα πρέπει να βάλουμε το παιδί μας στην διαδικασία των εξωσχολικών μαθημάτων. Μήπως μπαίνουν για ακόμα μια φορά οι προσδοκίες των γονιών στη μέση;

Αν ρωτήσετε πολλά παιδιά θα σας πούνε ότι έχουν το άγχος μην απογοητεύσουν τους γονείς τους. Όλη αυτή η κατάσταση είναι εξαιρετικά αγχώδης για ένα παιδί και φυσικά αναγκάζεται να αγνοήσει όλα τα δικά του θέλω και λειτουργεί αποκλειστικά για να ικανοποιεί τα θέλω και τις προσδοκίες των γονέων του.

Πρέπει λοιπόν να προσέξετε πολύ τον τρόπο με τον οποίο θα χειριστείτε το παιδί σας. Μην ξεχνάτε ότι κάθε φορά θα πρέπει να επιβραβεύετε την προσπάθεια για ότι κάνει και όχι απαραίτητα το αποτέλεσμα. Για να νιώσει περήφανο και για να του δώσετε κίνητρα να προσπαθήσει παραπάνω.

Όσον αφορά το ερώτημα πότε να ξεκινήσει το παιδί μας μαθήματα είναι σαφές ότι σε αυτήν την διαδικασία πρέπει να μπούμε όταν και εφόσον το παιδί δυσκολεύεται σε κάποιο μάθημα και θεωρούμε ότι θα βοηθηθεί μέσα από κάποια επιπλέον μαθήματα. Δώστε την ευκαιρία στο παιδί σας μόνο του να σας καθοδηγήσει. Συζητήστε μαζί του την οποιαδήποτε δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίζει και βρείτε μαζί τον τρόπο αντιμετώπισης της. Διαλέξτε τον καταλληλότερο τρόπο να βοηθήσετε το παιδί σας έχοντας στο μυαλό σας το χαρακτήρα του παιδιού σας. Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να είστε δίπλα στα παιδιά σε όλη αυτήν την προσπάθεια τους έχοντας την ψυχραιμία και τη λογική να αναγνωρίσετε πότε κινδυνεύετε να φτάσετε στην υπερβολή.Συζητήστε μαζί τους , μπορεί να σας καταπλήξουν με την ωριμότητα που μπορεί να έχουν.

Print Friendly, PDF & Email