Logo
Menu 

Τροφές που Δυναμώνουν τον Οργανισμό των Παιδιών

Η διατροφή των παιδιών σίγουρα απασχολεί όλους τους γονείς, καθώς οι συνήθειες που διαμορφώνονται στα πρώτα χρόνια ακολουθούν τον καθένα στην υπόλοιπη ζωή του. Συχνά τα παιδιά πιέζονται να καταναλώσουν συγκεκριμένα τρόφιμα ή και να τελειώσουν το πιάτο τους, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο τι καταναλώνουν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται απέχθειες προς διάφορες σημαντικές για τα Παιδιά τροφές και να διαμορφώνονται κακές διατροφικές συνήθειες.

Τροφές....΄΄φάρμακα΄΄ για τον οργανισμό των Παιδιών

Τα παιδιά θέλουν χρόνο και τρόπο για να συνηθίσουν και να αγαπήσουν όλες τις τροφές και να αναγνωρίσουν την σημαντικότητα τους. Οι γονείς αποτελώντας υπόδειγμα διατροφής για τα παιδιά τους μπορούν να επηρεάσουν ευεργετικά τις συνήθειες διατροφής τους.
Εξάλλου, υπάρχουν πολλά τρόφιμα..΄΄φάρμακα΄΄ για τον οργανισμό των παιδιών που είναι αρκετά δημοφιλή σε αυτές τις ηλικίες. Πολλές φορές για ευκολία και λόγω έλλειψης χρόνου οι γονείς προτιμούν τις κακής ποιότητας τροφές όπως τα σουβλάκια, τα burgers, τα hot dogs, οι πίτσες, οι τηγανιτές πατάτες, τα σνίτσελ, τα πατατάκια, τα κρουασάν και τα αναψυκτικά. Τροφές που αρέσουν στα Παιδιά αλλά δεν είναι αυτές που χρειάζονται για να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. Γιατί αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά ενώ τα παιδιά χρειάζονται τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες και φτωχά σε κορεσμένα λιπαρά.
Οι τροφές που πρέπει να καταναλώνουν όλα τα παιδιά στη σωστή αναλογιά για να αποκτούν σωστές διατροφικές συνήθειες και σωστή ανάπτυξη τις γνωρίζουμε όλοι και δεν χρειάζεται παρά να τις βάλουμε στην καθημερινή διατροφή της οικογένειας.

1) Το γάλα
Αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά που σε μικρές ηλικίες το καταναλώνουν σε μεγάλες ποσότητες, ενώ όσο περνάει ο καιρός το καταναλώνουν ολοένα και σε μικρότερες ποσότητες, όχι γιατί ξαφνικά γεννάται απέχθεια στο γάλα αλλά γιατί τα παιδιά εκτίθενται σε άλλα υγρά όπως τα αναψυκτικά και οι χυμοί που επειδή είναι πιο γλυκά στη γεύση γίνονται και πιο επιθυμητά. Το γάλα είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, βιταμίνης D και πρωτεΐνης και 2-4 ποτήρια την ημέρα ημίπαχου (μετά τα 2 έτη) γάλακτος συστήνονται σε παιδιά
2) Τα μήλα
Όπως και τα περισσότερα φρούτα προσφέρονται για ενδιάμεσα. Είναι ζουμερά και γλυκά και άρα εύληπτα, είναι πλούσια σε βιταμίνη C, έχουν 5 γραμμάρια φυτικών ινών ανά τεμάχιο και 90 θερμίδες κατά μέσο όρο. Είναι πολύ πλεονεκτικότερο να καταναλώνεται με τη φλούδα και φυσικά χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή μελιού.
3) Το γιαούρτι
Είναι μια πολύ καλά επιλογή ειδικά για παιδιά που δεν πίνουν πολύ γάλα έτσι ώστε να προσλαμβάνουν το απαραίτητο ασβέστιο. Τα γιαούρτια με προβιοτικά είναι πιο ωφέλιμα για τους παιδικούς οργανισμούς, ενώ όσο λιγότερα πρόσθετα, χρωστικές και ζάχαρη περιέχει το παιδικό γιαούρτι τόσο καλύτερη είναι η απορρόφηση των βιταμινών και των θρεπτικών συστατικών.
4) Τα ψάρια
Περιέχουν πολύτιμες ουσίες για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών. Εάν τα παιδιά δεν τρώνε εύκολα το ψάρι μην επιχειρήσετε να τα μάθετε να τρώνε fish sticks ή τηγανιτά ψάρια. Πολλές φορές σε παιδιά που δεν αρέσει το ψάρι ο τόνος αρέσει αρκετά. Χρησιμοποιήστε τον τόνο κονσέρβας νερού σε μέτριες ποσότητες (λόγω του υδραργύρου). Έτσι με κατανάλωση 1-2 φορές ανά εβδομάδα τα παιδιά θα προσλαμβάνουν πρωτεΐνη, ω-3 λιπαρά οξέα, φώσφορο και άλλα σημαντικά συστατικά. Εάν τα παιδιά το προτιμούν μπορεί να καταναλώνετε με ψωμί σικάλεως σαν τοστ και εάν δεν μπορεί να αποφευχθεί χρησιμοποιήστε μαγιονέζα light.
5) Τα δημητριακά
Πρωινό με ολικής αλέσεως δημητριακά με περιεκτικότητα μέχρι 7% σε λιπαρά και με θερμίδες έως 390 ανά 100 γραμμάρια μπορεί να αποτελέσουν ένα πολύ ποιοτικό μέρος της διατροφής ενός παιδιού. Αποθαρρύνετε τα παιδιά από το να τα καταναλώνουν σκέτα χωρίς προσθήκη γάλακτος και πείστε τα να κόβουν μια μπανάνα ή κάποιο άλλο φρούτο μέσα στο πιάτο με τα δημητριακά και το γάλα.
6) Τα αυγά
Είναι ποιοτική τροφή για τα παιδιά καθώς είναι εξαιρετική πηγή σιδήρου, πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Κατανάλωση αυγού μέρα παρά μέρα συστήνεται καθώς παρά την χοληστερόλη που περιέχει δεν παρέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά οξέα. Φυσικά τα τηγανιτά αυγά και οι ομελέτες καλό είναι να αποφεύγονται λόγω αυξημένης περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά και σε κάθε περίπτωση να προτιμώνται τα καλο βρασμένα αυγά.
7) Το κόκκινο κρέας
Είναι απαραίτητο στη διατροφή των παιδιών λόγω του σιδήρου και της πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Επιπλέον, περιέχει σημαντικές ποσότητες από βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Μία με δύο φορές την εβδομάδα θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στη διατροφή των παιδιών αρκεί να μην είναι τηγανιτό και φυσικά αφού έχει καθαριστεί από τα ορατά λίπη.
8) Τα λαχανικά
Όπως όλοι γνωρίζουμε είναι πολύ απαραίτητα για τα παιδιά όπως και για όλους τους ενήλικες. Φυσικά η κατανάλωση τους αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για όλους τους γονείς από τη στιγμή που τα παιδιά έχουν την τάση να μην τα προτιμούν. Υπάρχουν τρόποι βέβαια να τα τρώνε σε ικανοποιητικές ποσότητες χωρίς να το αντιλαμβάνονται καλά καλά. Προσθέστε πολλά λαχανικά σε όλα τα φαγητά, σε τοστ, σε πιάτα κρεατικών. Εξάλλου, υπάρχουν κάποια λαχανικά που τα παιδιά τείνουν να συμπαθούν περισσότερο. Για παράδειγμα τα βραστά καρότα, το καλαμπόκι, η τομάτα, ο αρακάς, τα φασολάκια, οι πιπεριές συνήθως δεν ενοχλούν τα παιδιά στο φαγητό τους και βοηθούν στον εμπλουτισμό της δίαιτας με φυτικές ίνες, βιταμίνη Α, βιταμίνη C και κάλιο. Είναι πολύ σημαντικό όπως φαίνεται από πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με ποικιλία λαχανικών από μικρές ηλικίες, να βλέπουν ότι οι γονείς τους τα καταναλώνουν καθημερινά, να υπάρχουν πάντα στο τραπέζι ή και μέσα στο πιάτο έστω και αν δεν καταναλώνονται. Φαίνεται ότι ειδικά εάν δεν υπάρξει πίεση τα παιδιά κάποια στιγμή θα τα καταναλώσουν.

Το Μυστικό η ποικιλία
Υπάρχουν πολλές τροφές που μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά στην υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών. Σε κάθε περίπτωση η ποικιλία είναι το μυστικό, καθώς τα παιδιά που καταναλώνουν τροφές από όλες τις ομάδες, έχουν πολύ πιο ισορροπημένο διαιτολόγιο και έχουν πολύ καλύτερες πιθανότητες να προσλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στις ποσότητες που τα χρειάζονται.

Print Friendly