Logo
Menu 

Μπορεί το Παιδί μου να Κάνει Δίαιτα;

Επιτρέπεται το Παιδί μου να Κάνει ΔίαιταΣτη χώρα της Μεσογειακής διατροφής η παιδική παχυσαρκία ανθίζει ολοένα και περισσότερο. Οι κακές διατροφικές συνήθειες σε συνδυασμό με τη μειωμένη αθλητική δραστηριότητα της καθημερινής μας ζωής έχει ως αποτέλεσμα , η Ελλάδα κατέχει την άκρως απογοητευτική Τρίτη θέση παγκοσμίως στην παιδική παχυσαρκία. Αν και υπάρχει αφθονία φρούτων και λαχανικών αρκετά παιδιά δεν τρέφονται υγιεινά. Εδώ πρέπει να αναγνωρίσουμε το λάθος των γονιών. Οι κακές διατροφικές συνήθειες των ίδιων περνάει στα παιδιά με αποτέλεσμα τη κακή ανάπτυξη του παιδιού. Ένα παιδί όμως πρέπει να κάνει δίαιτα; Και αν ναι πότε;
Η λέξη δίαιτα είναι συνδεδεμένη με το αίσθημα της στέρησης, της πείνας και της καταπίεσης. Η σωστή λέξη που χρειαζόμαστε είναι διατροφή. Ένα παιδί χρειάζεται σωστή και ισορροπημένη διατροφή για να σταθεροποιήσει ή να χάσει βάρος και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να στερηθεί και να καταπιεστεί.
Πότε επιτρέπεται η δίαιτα;
Αρχικά κάλο είναι ξέρουμε πότε το βάρος ενός παιδιού θεωρείται φυσιολογικό και πότε όχι. Η κατάταξη σε υπέρβαρο, παχύσαρκο ή φυσιολογικό βάρος γίνετε με τις καμπύλες ανάπτυξης της χώρας μας (υπάρχουν στο βιβλιάριο υγείας του παιδιού). Αν το παιδί βρίσκεται μεταξύ της 85ης και της 94ης εκατοστιαίας θέσης στις καμπύλες αυτές, είναι υπέρβαρο και όταν βρίσκεται από την 95η θέση και πάνω, θεωρείται παχύσαρκο. Αν το παιδί διαπιστωθεί ότι έχει πλεονάζον βάρος και είναι από 2 -6 χρονών συστήνεται διατήρηση του βάρους και όχι η απώλεια. Η απώλεια βάρους καλό είναι να ξεκινάει από την ηλικία των 6 ετών. Όταν το παιδί είναι παχύσαρκο η απώλεια δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 1 κιλό την εβδομάδα και όταν είναι υπέρβαρο το μισό κιλό την εβδομάδα. Άλλωστε το περιττό βάρος μπορεί να μην γίνει ύψος και δεν μπορεί να κριθεί το βάρος του όταν βρίσκεται υπό ανάπτυξη..
Πώς θα αδυνατίσει;
Για να μειώσει ένα παιδί το σωματικό του βάρος θα πρέπει να ακολουθήσει ένα ισορροπημένο τρόπο διατροφής χωρίς στερήσεις και περιορισμούς.
• Είναι σημαντικό για τη ψυχολογία του να μη νιώσει ότι στερείται αλλά να αντικαταστήσει τις ήδη υπάρχουσες κακές συνήθειες με πιο υγιεινές τροφές όπως φρούτα και λαχανικά.
• Να μειώνεται σιγά σιγά η μερίδα που καταναλώνει .
• Να τρώει 5 γεύματα ημερησίως ( πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, δείπνο) σε διάστημα 3 ωρών . Αυτό θα βοηθήσει ώστε να μην πεινάσει και να μην τρώει με βουλιμία.
• Να καταναλώνει περισσότερες φυτικές ίνες ( μαύρο ψωμί, φρούτα και λαχανικά ) τροφές που μας δημιουργούν κορεσμό και βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.
• Να αποφεύγει να τρώει έξω από το σπίτι και να φροντίζουν οι γονείς για σπιτικές λιχουδιές, όπως πίτσα, burger ή σουβλάκι στο σπίτι.
• Το σνακ που καταναλώνει το παιδί στο σχολείο να είναι σπιτικό (τοστ, φρουτο, χυμο)και όχι από το κυλικείο .
• Ασχολία με κάποιο άθλημα . Μια τέτοιου είδους ενασχόληση θα κάνει το παιδί να φροντίσει και να αγαπήσει το σώμα του.
Για να επιτευχθεί αυτό ανώδυνα και χωρίς ψυχολογικό κόστος καλό θα είναι το ίδιο το παιδί να επιλεγεί αυτά που θα τρώει (το είδος του φρούτου, της σαλάτας) ή το άθλημα με το οποίο θα ασχοληθεί.
Να τρώει γλυκά;
Αναμφισβήτητα τα γλυκά είναι τα αγαπημένα των παιδιών. Γι’ αυτό λοιπόν, θα πρέπει να είναι και αυτά μέσα στο διαιτολόγιο του.. Αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε είναι το πόσο συχνά και το είδος του γλυκού. Καλό θα είναι να καταναλώνει 1-2 φορές την εβδομάδα και οι επιλογές του να είναι υγιεινές όπως 1 κομμάτι σπιτικό κέικ, σοκολάτα υγείας, γλυκό του κουταλιού ή παστέλι.
Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς;
Το περιβάλλον παίζει καταλυτικό ρόλο στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Οι γονείς αποτελούν παράδειγμα. Στη δύσκολη και σημαντική προσπάθεια που κάνει το παιδί θα πρέπει :
• Να είναι υποστηρικτικοί και να βοηθούν το παιδί να εφαρμόσει το νέο του διατροφικό πρόγραμμα.
• Να τρώει όλη η οικογένεια το ίδιο είδος φαγητού σε ισορροπημένες μερίδες.
• Να επιβραβεύουν και να ενισχύουν την αυτοπεποίθηση του, τονίζοντας του πόσο αξιόλογο είναι αυτό που έχει καταφέρει μέχρι τώρα.
• Αν κάποια στιγμή παρεκκλίνει από το διατροφικό πρόγραμμα να μην το αποθαρρύνουν , ούτε να σταθούν στο περιστατικό , αλλά να του υπενθυμίσουν τους λόγους για τους οποίους είναι καλό να επανέλθει στο υγιεινό πρόγραμμα διατροφής.
• Επίσης καλό θα είναι να ενημερώσουν το κοινωνικό περιβάλλον ώστε να είναι και αυτό αρωγός σε αυτή την προσπάθεια.

Προτάσεις ισορροπημένης διατροφής ( Πρωινό, Δεκατιανό, Μεσημεριανό, Απογευματινό, Βραδινό)
Πρωινό

1) Γάλα με δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) και 1 φρούτο
2)Γάλα + 2 φρυγανιές + μέλι
3)1 γιαούρτι με δημητριακά
4) Γάλα με 1 κομμάτι σπιτικό κέικ και 1 φρούτο
5)Γάλα και ψωμί ολικής άλεσης με μαρμελάδα
6) Γάλα + 2 φρυγανιές ή 1 φέτα ψωμί + 1 φέτα τυρί

Δεκατιανό

1| 1 φρούτο
7) 4 κράκερ
8) 1 χούφτα ξηροί καρποί (προτιμήστε να είναι άψητοι και ανάλατοι ).

Βραδινό :Μπορεί να είναι η μισή ποσότητα από το μεσημεριανό. Αν θέλει κάτι διαφορετικό :
1| 1 αραβική πίτα με γαλοπούλα + τυρί + λαχανικά ( αν ψηθεί στο φούρνο με ντομάτα θα του θυμίσει οπτικά και γευστικά την πίτσα) και σαλάτα.2| 1 κομμάτι πίτα και σαλάτα.3| Σαλάτα με 1 αυγό βραστό + 1 φέτα ψωμί.
9) 1 παξιμάδι με ένα κομμάτι τυρί και λαχανικά (ντομάτα, πιπεριά , μαρούλι).
10) 1 τοστ και σαλάτα.
11) 1 σαλάτα με ένα τόνο και μια φέτα ψωμί.

 

Print Friendly