Logo
Menu 

Πίνει το Παιδί σας Γάλα;

Γάλα: Χτίζει Γερά ΠαιδιάΗ σημαντικότητα που έχει το γάλα στην ανάπτυξη όλων των θηλαστικών φαίνεται από το γεγονός, ότι τους πρώτους μήνες της ζωής τους όλα τα θηλαστικά τρέφονται αποκλειστικά με γάλα. Έτσι και τα βρέφη από τον μητρικό θηλασμό παίρνουν την πρώτη τους τροφή στον νέο κόσμο που έρχονται.

Ιστορικά το γάλα το συναντάμε στην μέση ανατολή 9000 χρόνια πριν, από όπου εξαπλώθηκε στον υπόλοιπο κόσμο. Το πρώτο γάλα ήταν απο κατσίκες και πρόβατα για να ακολουθήσει 2000 χρόνια μετά αυτό της αγελάδας. Η ανακάλυψη από τον Παστέρ οδήγησε στην παστερίωση του γάλατος με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του τον 19 αιώνα και να φτάσουμε σήμερα να έχουμε πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πόσοι τύποι υπάρχουν;

Σήμερα στην κατεξοχήν καταναλωτική αγορά που ζούμε υπάρχουν πολλοί τύποι γάλατος που εξαρτώνται από το ζώο που προέρχονται, πρόβατο, κατσίκα, αγελάδα, με το αγελαδινό να κατέχει τα σκήπτρα στην παγκόσμια αγορά. Επίσης ανάλογα με την επεξεργασία και τα λιπαρά που έχει το γάλα έχουν τους αντίστοιχους τύπους προϊόντων.

Ασβέστιο και Γάλα

Το ασβέστιο είναι το μεταλλικό στοιχείο που είναι από τα πιο απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Για να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι σκεφτείτε ότι είναι το βασικό συστατικό στα κόκαλα. Επίσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην δομή του κυττάρου, για αυτό είναι πολύ σημαντικό και απαραίτητο να πίνει κάθε μέρα την απαραίτητη ποσότητα γάλατος κάθε παιδί ή να τρώει τα αντίστοιχα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Που το βρίσκουμε:

  • 1 ποτήρι γάλα περιέχει 350mg ασβεστίου
  • 1 ποτήρι Σόγιας περιέχει 50mg ασβεστίου
  • 150 γραμμάρια πλήρους Γιαουρτιού περιέχει 300mg ασβεστίου
  • 50 γραμμάρια φέτας περιέχουν 180mg ασβεστίου

Γάλα: Χτίζει Γερά ΠαιδιάΤο Γάλα και τα Γαλακτοκομικά προϊόντα δεν έχουν μόνο το ασβέστιο που είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του παιδιού ταυτόχρονα περιέχουν πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και οι βιταμίνες που είναι εξίσου σημαντικές στην σωστή παιδική ανάπτυξη.

Τι Περιέχει;

1. Το γάλα είναι το μόνο τρόφιμο από αυτά που μπορούμε να βρούμε στη φύση που περιέχει την πολύ σημαντική πρωτεΐνη με το όνομα καζεΐνη που έχει τις παρακάτω ιδιότητες

  • Δυναμώνει το ανοσοποιητικό
  • Βοηθάει στην σωστή πίεση του αίματος
  • Βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους

2. Ένας σημαντικό υδατάνθρακας που τον βρίσκουμε στο γάλα είναι η λακτόζη που αποτελεί μια σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό κάθε παιδιού.

3.  Το γάλα είναι μια πολύ καλή πηγή για πολλές από τις βιταμίνες είτε είναι λιποδιαλυτές είτε υδατοδιαλυτές όπως οι Α, Β1, Β2, Β12, C και D.

  • Η βιταμίνη Α είναι σημαντική για την ανάπτυξη και την όραση των παιδιών.
  • Όλες οι  βιταμίνες Β  έχουν σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος και των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Τι είναι η οστεοπόρωση

Η οστεοπόρωση είναι μια ασθένεια του σκελετού μας, που μπορεί να προχωράει χωρίς να την αντιληφθεί ο άρρωστος και εκδηλώνεται όταν είναι συνήθως μη αντιμετωπίσημη. Το πόσο γερά κόκαλα και σκελετό θα φτιάξουν τα παιδιά εξαρτάται από το αν στην παιδική και εφηβική ηλικία τρέφονται σωστά για αποκτήσουν την σωστή και απαραίτητη οστική μάζα. Για αυτό πολλοί ειδικοί επιστήμονες λένε ότι η πρόληψη για την οστεοπόρωση ξεκινά από την παιδική ηλικία και ειδικά για τα κορίτσια που είναι πιο επιρρεπή στην νόσο. Όσο μεγαλύτερη οστική μάζα θα αποκτήσει κατά την παιδική ηλικία τόσο καλύτερα για το μέλλον.

Πόσο γάλα πρέπει να πίνουν τα παιδιά;
Στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού η ποσότητα καθορίζεται από τον παιδίατρο και είναι καλό να την ακολουθούμαι ευλαβικά. Στο αμέσως επόμενο στάδιο της παιδικής ηλικίας δύο ποτήρια γάλα την ημέρα είναι απαραίτητα σε κάθε παιδί για να καλύψει της ανάγκες της σωστής του ανάπτυξης. Τα 2 ποτήρια γάλα καλύπτουν περίπου το 1/3 της καθημερινής απαραίτητης ποσότητας σε θερμίδες, πρωτεΐνες και ασβέστιο. Το αν το γάλα θα είναι πλήρες σε λιπαρά η όχι εξαρτάται από το συνολικό βάρος ή τις ανάγκες του παιδιού, καλό είναι για αυτό να συμβουλευτήτε τον παιδίατρο σας.

Το ξέρατε;
Την ίδια ποσότητα ασβεστίου έχει το γάλα ανεξάρτητα από τα λιπαρά που περιέχει.

Print Friendly